A modern kommunikációs eszközökkel kapcsolatos tudás fejlesztése, a kreativitás fejlesztése kritikus gondolkodás formálása. Cél kibővíteni és összekapcsolni a mobiltelefonokról eddig is meglévő ismereteiket, összefoglalni és rendszerezni a telefon hasznos felhasználási területeit, az alkalmazásokat mindennapi példákat bevonva. Az okos telefonok elterjedésének vannak pozítiv és negatív következményei is. Ezek az eszközök kis számítógépként működnek, hasznosak lehetnek a gyerekek számára, ha jól használják azokat, és kihasználják a mobilok adta lehetőségeket. Sokak számára hétköznapi eszközzé vált a telefon használata. Milyen alkalmazásokat használnak és milyen elképzeléseik vannak a jövőre nézve? Mik a fejlesztési terveik?
Az oktatási környezetben történő mobilhasználat számos kérdést vet fel. A zavartalan tanulási környezet biztosítása érdekében az iskoláknak markáns pedagógiai álláspontot kell képviselnie a kérdésben bízva abban, hogy ajánlásai hozzájárulnak a kulturált mobiltelefon-használat normáinak meggyökeresedéséhez. De hogyan látják ezt a gyerekek?
Az első foglalkozáson annak az igénynek a felkeltése történik, hogy a mobilokat a tudások gyarapítása érdekében is használják. A telefonok fejlődéséből sokat profitálhatnak okos felhasználással. Ennek keretén belül anyanyelvi nevelés fejlesztése mellett rendszerező képesség, logikus gondolkodás, rögtönzőkészség, vitakultúra, kritikus gondolkodás, együttműködési készség, önfejlesztő-képesség ismeretszerző-képesség fejlesztése is történik.
A második foglalkozáson a mobilhasználat (applikációk, mikor használjam? hol hazsnáljam?) van a középpontban.
A harmadik foglalkozást a köré szervezzük, hogy a mobiltelefonokat védeni kell az ütésektől, víztől, egyéb külső mechanikai behatásoktól. Egy régi technikával ismerkedünk meg, a nemezeléssel.
Az egyenként 45 perces foglalkozások tananyagát a Kecskeméti Belvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola és a II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola 5. a természettudományos tagozatú osztályok számára Dr. Holeczné Morvai Ildikó készítette.