Mire jó a mobilom? – mobilkommunikáció a legkisebbeknek


A mobiltelefonról eddig is meglévő ismereteik kibővítése, a felhasználási területek összefoglalása és rendszerezése, helyes telefonálási szokás, mobil-illem kialakítása. A kreativitás fejlesztése, a kritikus gondolkodás formálása.

A foglalkozások a következő problémákra, jelenségekre igyekszik megoldási, feldolgozási javaslatot adni.

1. foglalkozás: Mire jó a mobilom

A mobiltelefont a kisgyerekek főként játékra használják. Az okos telefonok már kis számítógépként működnek, hasznosak lehetnek a gyerekek számára, ha jól használják azokat, és kihasználják a mobilok adta lehetőségeket.

2. foglalkozás:Mobilhasználat

A gyerekek többsége ma már elsősként is rendelkezik mobiltelefonnal, de a szülei készülékét már használták mindannyian. Sokak számára hétköznapi eszközzé vált, de a helyes használatát nem feltétlenül ismerik.

3. foglalkozás: Mobil-illem

Mikor illik telefonálni, mikor küldjünk inkább SMS-t? Ismerjük meg a telefonálás illemszabályait!

A 3x45 perces foglalkozásokon számos tantárggyal koncentrációs lehetőség kínálkozik:

- anyanyelvi nevelés: kommunikáció a szituációs feladatoknál, szókincsfejlesztés.
- rajz, technika: modell, joghurtofon, plakát készítése
- ének-zene: csengőhangok keresése, meghallgatása
- matematika: modelltervezéskor: mekkora legyen a telefon? (méret, arány)
- informatika: keresés az interneten

Az első foglalkozáso

A tananyagot a Kecskeméti Belvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola és a II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola
1. a természettudományos tagozatú osztályai számára Müller Mónika készítette.