A mobiltelefonról eddig is meglévő ismereteik kibővítése, a felhasználási területek összefoglalása és rendszerezése, helyes telefonálási szokás, mobil-illem kialakítása. A kreativitás fejlesztése, a kritikus gondolkodás formálása.
A foglalkozások a következő problémákra, jelenségekre igyekszik megoldási, feldolgozási javaslatot adni.
1. foglalkozás: Mire jó a mobilom
A mobiltelefont a kisgyerekek főként játékra használják. Az okos telefonok már kis számítógépként működnek, hasznosak lehetnek a gyerekek számára, ha jól használják azokat, és kihasználják a mobilok adta lehetőségeket.
2. foglalkozás:Mobilhasználat
A gyerekek többsége ma már elsősként is rendelkezik mobiltelefonnal, de a szülei készülékét már használták mindannyian. Sokak számára hétköznapi eszközzé vált, de a helyes használatát nem feltétlenül ismerik.
3. foglalkozás: Mobil-illem
Mikor illik telefonálni, mikor küldjünk inkább SMS-t? Ismerjük meg a telefonálás illemszabályait!
A 3x45 perces foglalkozásokon számos tantárggyal koncentrációs lehetőség kínálkozik:
- anyanyelvi nevelés: kommunikáció a szituációs feladatoknál, szókincsfejlesztés.
- rajz, technika: modell, joghurtofon, plakát készítése
- ének-zene: csengőhangok keresése, meghallgatása
- matematika: modelltervezéskor: mekkora legyen a telefon? (méret, arány)
- informatika: keresés az interneten
Az első foglalkozáso
A tananyagot a Kecskeméti Belvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola és a II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola
1. a természettudományos tagozatú osztályai számára Müller Mónika készítette.