Európa lakosságának kétharmada városokban él. Századunk egyik legfontosabb kihívása, hogy képessé tegyük városainkat arra, hogy hatékony és fenntartható szolgáltatásokat tudjanak nyújtani, miközben lakosaik biztonságos, egészséges, és folyamatosan fejlődő környezetben, megfelelő információk birtokában éljenek.
Az Urban Science projekt a városi Európa igényeire válaszol, ahol a jövő tudósainak készségei és tudása élhető, egészséges, fenntartható városokat alakíthat ki. Ezért a konzorciumi tagokkal együtt arra keressük a választ, hogyan használható fel a természettudományos tudás a városi problémák megoldására, ezáltal megmutatva a tanulóknak, miért érdemes a természettudományokkal foglalkozni.
Az Urban Science projekt a tanárokat abban segíti, hogy izgalmas és inspiráló példákon és módszereken keresztül alakítsák saját tanítási gyakorlatukat úgy, hogy a természettudomány kézzelfogható hasznát, értelmét is megmutassák növendékeiknek.
A kidolgozott tananyagokkal a tanulókat segíti versenyképesnek maradni gyorsan változó világunkban, amelynek megértéséhez a természettudományos tudás nélkülözhetetlen.
A városi környezetet , Arjen Wals professzor nyomán, “élő laboratóriumként” értelmezzük, ahol a tanulók felfedezhetik, hogyan használható a természettudományos tudás, és miként segítheti hozzá a városlakókat egy egészségesebb lakó- és munkakörnyezethez annak alkalmazása. A tananyagokban a mobilitás, az energia, a zöld terek, a víz, a levegő, az épületek és a hulladék témái kiemelt szerepet kapnak.
A résztvevő partnerek:
- Wild Awake (fenntarthatóságra nevelés tanácsadó szervezet), Nagy-Britannia (konzorciumvezető)
- Bernu Vides Skola (Gyermekek Környezeti Iskolája, civil szervezet), Lettország
- Narodowa Fundacja Ochrony Srodowiska (Nemzeti Környezetvédelmi Alapítvány), Lengyelország
- CREDA onlus (fenntarthatósággal foglalkozó civil szervezet), Olaszország
- Ecosystem Europe Association, Bulgária
- Kutató Tanárok Országos Szövetsége, Magyarország