Ki ne szeretett volna száz és száz kalandban részt venni egy kalózhajón? Ki ne szeretett volna felbecsülhetetlen értékű kincset találni? Ebben a tevékenységben mindkét vágya valóra válhat! A tevékenységek elvégzése során a gyerekek képessé válnak a tájékozódásra a közvetlen környezetükben, hogy fejlődjön térbeli tájékozódásuk. Számos képesség és kézség (együttműködési képesség, személyes-, és közös felelősségtudat, megfigyelőképesség és figyelem) fejlődik. A sok-sok játékos tevékenység során matematikai, fizikai ismeretekre tesznek szert, egyéni és csoportos feladatmegoldást sajátítanak el. A tevékenységeket a felfedeztető tanulás elemeire építve Müller Mónika készítette.
A tevékenység során a diákok a maguk készítette kincses térképek segítségével sajátítják el és szereznek tapasztalatokat a tájékozódással kapcsolatban. A kalózhajó makettjének elkészítése során fizikai és matematikai ismeretekre tesznek szert.