A Pályára állítunk! sorozat első webináriumi előadása

A KUTOSZ az EFOP-3.4.4. pályázat konzorciumi partnereként webináriumi sorozatot indít, melynek célja a középiskolások matematikai, műszaki és természettudományos területekre történő pályaorientációs felkészítése. A webináriumi sorozatban 2017 decembere és 2020 márciusa között, 10 alkalommal (negyedévente egyszer) kerül sor webináriumi előadásokra.

Az első előadó Dr. Radnóti Katalin.

Az előadás címe és rövid összegzése:

A diákok, mint kis tudósok A hőtan kutatás alapú feldolgozási lehetőségei a 7. évfolyamon

"A fizika az egyik legkevésbé népszerű tantárgy a diákok körében, ezért fontos célkitűzés a megszerettetése. Az előadásban egy olyan oktatási kísérletről számolok be, melynek során érdekes feladatokat, foglalkozásterveket fejlesztettem ki, melyek ki lettek próbálva, a fizika egyik témaköre, a hőtan tanításához. A munka során a fizika tanulásának/tanításának szemléletét úgy kívántuk alakítani, melyben a diákok kis kutatóknak érezhették magukat, átélve a megismerési folyamat örömeit és nehézségeit."

Az első előadás itt tekinthető meg:

 

Link:

https://youtu.be/31S_5jJQJkw

 

Mit érdemes tudni a webináriumról?

"A felsőoktatásba való bekerülést elősegítő készségfejlesztő és kommunikációs programok megvalósítása, valamint az MTMI szakok népszerűsítése a Pannon Egyetemen" című EFOP-3.4.4-16-2017-00002 projekt során a Kutató Tanárok Országos Szövetsége koordinálásában olyan webináriumi program szerveződik, amely a legkorszerűbb szakmai (szaktárgyi) és módszertani tudást korszerű formában, a résztvevők aktív bevonódására építve valósul meg.

A webinárium a résztvevők számára ingyenes, és nemcsak számítógépről, hanem okostelefonról vagy táblagépről is könnyen követhető, tehát valós időben is az egyik leginkább akadálymentes és inkluzív tanulási forma. Ily módon minden magyar nyelven beszélő tanár és tanárjelölt részese lehet a szakmai tanulási folyamatnak, a legnagyobb időbeli és térbeli rugalmasság mellett.

Egy-egy webináriumi előadás 20-25 percig tart, amely után a résztvevőknek további 15 percben lehetősége van kérdéseket feltenni az előadónak.